Modernia verkostoitumista ja digitalisoituvaa myyntiä.

Salesgod.fi -blogia toimittava Sami Saarenpää tuskin arvasikaan lokakuussa ’17 “Myynnin ammattilaisten verkosto” Facebook-ryhmää perustaessaan millaista efektiä oli käynnistämässä kotimaisessa myyntiskenessä.

Vain muutamaa kuukautta myöhemmin viileän kirpeänä torstai-iltana 15.3.2018 kokoonnuttiin Helsingin Maria 01:llä ensimmäisen #myyntiverkostoituu #helsinki tapahtuman ympärille. Tätä aikaisemmin vastaavia oli järjestetty muutamia Turussa.

Stadin tapahtuman taustalla on pieneksi some-ilmiöksi noussut #Verkostoitumisvartti, jossa ryhmän perustaja Sami sekä pk-seudun puuhamieheksi kunnostautunut allekirjoittanut tapasivat ensikerran tammikuussa 2018. Juttu synkkasi paremmin kuin keskiverto Tinder-treffeillä, visioita lensi ja suunnittelu alkoi välittömästi.

 

“Kysyin Samilta järjestääks kukaan tollasta stadissa mitä on Turus. Sami sanoi että ei – vihjasin et nyt kyllä kokeillaan.”

Juttelin muutamien kanssa ensin linkkarissa (LinkedIn) ja ensimmäisenä Andrei taisi kysyä että mistä olisi tarkoitus puhua? Vedin hihasta että “Digitalisoituva myynti” ja kelasin että tämä tyyppi ainakin tietäisi miten henkilöbrändiä rakennetaan some-aikakaudella, joten tästä saattaisi syntyä sopivaa kipinää muillekin.

Sitten mietin että mitä muuta? Tiesin että muutamat menestyneet kolleegat käyttävät työkaluja kuten Leadfeederiä ja Vainua myynnissä. Otin yhteyttä, kokeilin kepillä jäätä ja ei aikaakaan – kutsu kävi ja juteltiin lisää.

Kelatkaa nyt. Joku never hörd somehörhö kysyy: “Hei, ollaan järkkäämässä someverkostolle pro bonolla tilaisuus, tuutteko messiin?”, “Ai paljon on tulossa porukkaa? En tiedä. Ketä muita? En tiedä. Mistä me puhutaan? Digitalisoituvasta myynnistä!”.

Ehkä jopa kulunein aihe just nyt mutta silti niin ajankohtainen sillä jätit kuten Amazon ja Alibaba ovat oven takana, Stokka on yhä polvillaan ja Henkkamaukkakin funtsaa länsinaapurissa miten kohdata kuluttajien muuttuneet ostokäyttäytymiset.

Oli tässä kaiken hyväntekeväisyyden lisäksi omakin ketunhäntä kainalossa. Tämä oli loistava kohta saada näkyvyyttä Digiassistentti.fi:lle sekä Freshsales CRM:lle, jota ollaan hivuttamassa kotimaiseen kenttään. Aika näyttää miten kävi mutta nyt fiilis on positiivinen, kysyntää on kotimaisten yritysten lisäksi aina kansainväliselle tasolle asti.

 

Todellista edelläkävijyyttä sponsseilta sekä esiintyjiltä mutta kyllä kannatti.

Tapahtuma oli kysytty kuten verkostokin. Myynniltä on puuttunut mesta jakaa ajatuksia avoimesti. Juuri sopivasti tapahtumaviikollekin saatiin kasaan 2000 jäsentä ryhmään ja perustaja sai kuuluvat kunnianosoitukset viimeisen esityksen aikana scriinille läjäytetyn GIF-kuvan saattelemana.

 

#myyntiverkostoituu #helsinki oli todellinen jackpot.

Paikalla oli noin 50 kävijän lisäksi 4 sponsoria (Lyyti, AIS Finland, Digioiva Oy, QualityDesk) sekä lauteille nousseet illan starat Andrei Koivumäki, Sami Toivonen (Vainu.io), Jesse Pärnänen (Leadfeeder.com) sekä Kim Hiekkanen (Digiassistentti.fi). Illan energisestä juonnosta vastasi Harri Kolehmainen (itsmeharry.fi).

 

What’s up next?

Tästä on hyvä vaihtaa kapulaa ja #myyntiverkostoituu 17.4.2018 Turussa. Lähdemme Viking Linellä hakemaan vauhtia myyntiin kun Mariella poistuu aamulla Turun satamasta, läpsystä vaihto isolla kivellä (Maarianhaminassa) ja Gracella paluu Turkuun samana iltana.

Osallistuminen 17.4. tapahtumaan tästä linkistä: http://www.lyyti.in/Turun_myynti_verkostoituu_17042018.

Lämmin kiitos kaikille osallistujille, puhujille, sponsseille sekä koko myynnin ammattilaisten verkostolle. 

 

Hakusessa firmalle CRM tai sparrausta myyntiin? Jätä soittari niin jutellaan lisää.

Jätä soittopyyntö