Digiassistentti auttaa yrityksiä pysymään mukana digikelkassa! Tavoitteena on saada pienet ja keskisuuret yritykset samalle viivalle digitalisaation suhteen, jotta kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet onnistumisessa sekä digin hyödyntämisessä liiketoiminnassaan.

Mistä on kyse?

Digiassistentti käynnisti toimintansa keväällä 2016 erään verkkosivuprojektin yhteydessä kun yrittäjänä toimiva ystäväni huomautti kuilusta yrityksien välisessä digiosaamisessa. Samainen henkilö myös kehoitti minua tuolloin tuottamaan palveluita, joiden avulla muutkin yritykset voisivat hyödyntää yrittäjyyteni mukanaan tuomia etuja sekä monipuolista tietoteknistä tietotaitoani. 10 vuotta alalla eri hankkeissa koti- ja kansainvälisessä kentässä niin yksityisten kuin julkisten asiakkuuksien parissa ovat opettaneet toimimaan tulkkina digin ja asiakkaan välillä.

Tästä hiljalleen palveluita on kehitetty edelleen ja viimeisen vuoden aikana on tehty mm. useammat verkkosivustot sekä otettu käyttöön pilvipohjaisia viestintäratkaisuja (sähköposti, pikaviestit, tallennus, toimisto-ohjelmat) eri kokoisille asiakkaille ympäri Suomen. Palvelut ovat jo tässä vaiheessa monipuoliset ja kattavat, yhteistyöverkostot niin palveluiden tarjoajien kuin perinteisten laitetoimittajienkin kanssa kasvavat lisäksi jatkuvasti.

 

Digi on uusi raksa.

Digiraksa on tärkeää, sillä ilman kunnolla tehtyjä pohjatöitä on turha haaveilla upeasta ulkolaudoituksesta.

Vaikka digitalisaatiosta puhutaankin tällä hetkellä paljon, on meillä kuitenkin yhä kosolti yrityksiä, joissa päivittäisetkin asiat ja tehtävät, kuten sähköpostit tai verkkosivut saattavat tuottaa haasteita. Samaan aikaan maailmalta pukkaa uutta innovaatiota päivittäin – kaikkeen uuteen ei silti pidä haksahtaa ja kehitystä tulee arvioida omaan liiketoimintaan sopivaksi. PK-yrityksen, jonka pitäisi keskittyä omaan tekemiseen ja samalla kehittää kannattavasti liiketoimintaa, saattaa tämä olla todella haastava yhtälö. Vaikka jokainen meistä on seppä alallaan, on hyvä päivittää osaamista ja pyrkiä pysymään kelkassa mukana. On hyvä myös muistaa se perusasia, että digitalisaation on tarkoitus tuottaa enemmän vähemmällä ja helpommin – digi on hyvä renki mutta huono isäntä.

Suomi ei ole missään nimessä ”toivoton tapaus”, onhan meillä vertailuun nähden korkea käyttöaste erilaisissa pilvipalveluissa Euroopan Unioninkin tasolla ja hyödynnämme päivittäin digitaalisia palveluita tehokkaasti yksityis- js työelämässä. Pohjatyöt ovat siis hyvällä mallilla mutta apuja silti tarvitaan.

 

Mitä digiassistentti tarjoaa ja miten erottuu kilpailijoistaan?

Digiassistentin tavoite on saada PK-yritykset samalle viivalle digitalisaation suhteen, jotta kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet onnistumisessa sekä digin hyödyntämisessä liiketoiminnassaan. Tähän digiassistentti tarjoaa avuksi edullisia ja asiantuntevia palveluita digihaasteiden ulkoistamiseen aina hakukonemarkkinoinnista tietotekniikan hankintaan. Autamme päivittäisissä perusasioissa kuten tuessa ja käyttöönotoissa, asennamme laitteistot ja sovellukset sekä opastamme käytössä.

Lisäksi yhdistämme perinteisen ICT:n sekä viestinnän ja markkinoinnin palveluita yhden luukun taktiikalla, nykyisin nämä kun ovat monesti hankittava useilta eri tarjoajilta. Digiassistentti toimii verkostojensa avulla sekä digioppien mukaisesti, jolloin kustannukset pystytään pitämään matalina ja tämä taas näkyy asiakkaille edullisempina sekä henkilökohtaisempina palveluina.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä! Soita tai jätä viesti niin ratkaistaan myös teidänkin yrityksenne digitarpeet!

Kirjoittajana toimii Kim Hiekkanen, Digiassistentti.
044 981 9422
kim@digiassistentti.fi